tisdag 24 januari 2012

Vigselförrättare bokad och brudtärnan tillfrågad

Precis ringt och bokat våran vigselförrättare. Yeeei.
Vi är båda döpta och konfirmerade men vi känner att det är ju något traditionellt som man gjorde då för att familjen ville det så gärna, dopet hade man ju dessutom ändå inget att säga till om. Men varken jag eller min blivande är särskilt religiösa och vill skippa allt prat om gud och sånt. Så vi valde att ta en vigselförrättare istället. Tror det kommer bli väldigt fint. Det blir ju ändå solosång (som jag planerat) och någon som läser en vers.

Bokat:
  •  lokal inklusive sovplatser åt 60 pers - torsdag till måndag (då har man god tid på sig)
  • fotograf
  • vigselförrättare
Kvar att boka:
  • Frisör
  • Catering. (Fått förslag, måste bara få tummen ur och ringa dem med ändringarna.)
  • Make up, ska kolla med någon av mina två väninnor som är utbildade make up artister.

 
Ringde min syster igår (hon bor 110 mil från oss) och frågade om hon ville bli min brudtärna. Hon blev väldigt överraskad och lycklig och visste inte om hon skulle börja gråta =)
Så glad över att hon ville ställa upp.
I går berättade vi också för våra barn. Dom blev roliga =) Skrattade och fjånade sig..ha ha. Men dom tyckte det skulle bli skoj när vi berättade om stället och allt folk som ska komma.
Minstingen kan inte hålla hemligheter och är ganska duktig på att babbla. Så vi kan ju förvänta oss att folk i vår omgivning kommer hinna höra om detta innan inbjudningarna är skickade. Men vi resonerade som så..att - vad spelar det för roll. Vi vill helst av allt berätta åt alla personligen, och ge korten personligen. Då får man ju vara med och se deras första reaktioner =)
I helgen åker vi till sambons föräldrar. Då ska vi avslöja det för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar