onsdag 18 januari 2012

Dekorera altargång ute,

Då kör jag igång genast med ett första inlägg om bröllop. Skojar ni att jag är ivrig. Bröllop är ju en pyssel älskares dröm. Jo, jag är pysslig ända ut i fingertopparna och tåspetsarna. Har hjälpt till att fixa ett antal bröllop nu åt vänner så då är man inte helt grön på området. Därav kom också lusten att gifta sig själv.
Och så har vi ju varit ihop så länge att nog är det väl dags. Förvånar mig över att folk inte har gett upp med att fråga - "När ska ni gifta er då"? Hoppet lever väl än hos alla i vår omgivning att vi ska det en vacker dag. Vi har ännu inte talat om det för våra vänner och släktingar. Inbjudningarna ska skickas ut i mars någon gång. 

Vårt bröllop kommer bli i Juli och vi har bokat in en underbar plats under en hel helg. Bara så vi ska ha gott om tid på oss att fixa utan stress. Stället ligger på havsstranden med underbar utsikt över bottenviken, med flera sovstugor, stor matsal, bastu med badstrand... och hela plejset har vi hyrt för oss själva. 

Så anledningen till dessa utomhus dekorations bilderna är just för att vigseln (vid fint väder) ska hållas på stranden. Så jag försöker hitta inspirationsbilder för det ändamålet. 


Fint sätt att dekorera altargången med. Enkelt och billigt dessutom om man kan plocka blommorna själv ute.

Ett annat fint sätt att dekorera med, lite dyrt bara om man ska ha så där tjockt med rosenblad.
Men vaserna med vatten är underbara. Undra bara om det gör sig så bra mitt i sommaren när det är så ljust ute. Man kan sätta blommor istället i vaser. Kanske som flyter i vatten.
Fortsätter leta ideér.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar