torsdag 19 januari 2012

Darrig och nyttig

Vilken härlig morgon, förutom att vi försov oss och fick tokstressa för att hinna. Men nu har jag just tränat i 40 minuter, Zumba. Och sen tog jag en härlig dusch, lagade mig två ägg som jag mosade ihop med lite fetaost och ett stort glas mineralvatten till detta. Nu en liten kopp kaffe..kännde mig så darrig efter träningen. Min kropp är inte van att arbeta så här hårt.
Jag har haft en jobbig vinter. Mycket stress och oro i kroppen av olika anledningar, så jag har lagt på mig ett antal kilo. Det är en rejäl massa som har smygit sig på ganska fort. Men det ska bort! Har satt en ticker (mätare) här på sidan, den låter en se viktnedgången på ett annat sätt. Nu hoppas jag på att vikten går ner också =) Är på dag nr 3. Ätit nästan inga kolhydrater, förutom det som fanns i solrosfröna jag åt igår. Men annars har det blivit biffar, lite ärtskidor och broccoli, kyckling, lök, ägg och fetaost dessa 3 dagar. Och varje morgon innan frukosten har jag tränat Zumba. Det är rejält svettigt och väldigt roligt. Har hört att morgonträning är det effektivaste sättet att gå ner i vikt, det ökar förbränningen under hela dagen. Någon mer brud som kikar in här som försöker gå ner i vikt eller bara bli i toppform till den stora dagen? Skriv till mig så peppar vi varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar