måndag 23 april 2012

Pompoms


Tjingeling.
Nu har jag vikit pappersblommor, eller pompoms, vad man nu vill kalla dem. 
Lavendellila och mörklila för att bryta av lite. 
Har gjort dem i olika storlekar och ska hänga upp dem i taket på lokalen. Hoppas nu det blir lika fint i verkligheten som jag föreställt mig i mitt huvud. 

Vill du göra egna..beskrivning hittar du här..

I fredags var vi över på Finska sidan och handlade tyll. 670 kr för 15 meter. Då är tyllen 140 cm bred så jag ska dela den så det blir 30 meter. Det borde räcka en bit. Ska dekorera ute runt räcket på altanen vid festlokalen samt räcket vid vigselplatsen ute. Och linda lite runt fönstrena inne i festlokalen för det var grymt fula mörkblåa gardiner med små blommor på. 
Sambon som inte kan föreställa sig och se saker i huvudet förstår inte riktigt vad jag sysslar med när jag viker massor av papperblommor och köper metervis med tyll. Onödigt. Men vänta bara tills han får se de, då kommer han inte tycka det var onödigt =)
Mina rosenblad, organzapåsar och lila organzalöpare har kommit och jag ska göra en provdukning snart för att se så allt passar ihop. 

1 kommentar:

  1. Vad roligt att få duka och pynta! Gillar också sånt pyssel. Men för oss blir det inte vi som gör detta. Så lite saknar man ju det...

    Fula gardiner? Jag hade plockat ned dem helt och hängt upp dom efteråt vid utstädningen ;)

    Lycka till med pysslet :)

    SvaraRadera