torsdag 12 april 2012

Letar ring

Jag har varit sjuk sedan den 25e mars. Det började med att jag vaknade med en röd fläck på knät. Mest troligt var det en slemsäck under huden som brustir (det får jag nog veta idag då jag ska på ultra). Fick en infektion i underhuden (rosfeber) och detta spred sig ruggigt snabbt trots att jag började med penicilin samma dag. Hamnade på sjukhus och låg inlagd 4 dagar och fick antibiotika intravenöst. I måndags var jag till läkaren för att jag fortfarande efter flera veckor inte kan gå, men han sa att det tar sin tid när man haft en sån djup infektion. Fick förlängt penicilinkur i ytterligare 10 dagar, har redan ätit tabletter i 10 dagar sen jag blev utskriven från sjukhuset. På kvällen börjar jag kräkas heftigt så jag tillslut kräktes blod. Inte bra, men ingen större fara heller. Något blodkärl som brast. I går låg jag utslagen på soffan och sov och sov. I dag mår jag bättre, ska på ultra för att se vad det är på mitt knä. Om dom ska sticka och suga ut vätska. Nästa vecka återbesök på infektionskliniken. Så det har varit lite annat att fundera på förutom bröllop.
Men förra helgen var vi barnfria, och med kryckornas hjälp åkte jag och älsklingen på en guldsmedsbutik och kikade på ringar. Tanten verkade dock inte riktigt ha stenkoll, hon envisades med att det inte fanns både rött guld och gult guld. Utan påstod att det är bara för att det är provringar som färgen skiljer sig. Hittade dock en ring som jag fastnade för...

Som ni ser var den dock alldeles för stor. Så hon skulle kolla med tillverkaren om dom kunde förminska den. Men det kunde dom tydligen inte fick jag veta sen. För då fanns det risk att stenarna skulle ramla av. Då får vi fortsätta leta. Jag har dock fastnat för den modellen. Att en ring i vitt guld och en i gult guld överlappar varandra och så vill jag så klart ha äkta diamanter på den. Har hittat ett par ringar som är ganska nära mina önskemål men inte riktigt 100%. Fortsätter leta. Den ena är från Albrekts guld och den andra från Hedbergs.
Min förlovningsring är en enkel slät guldring som ska lämnas in för att förstoras och poleras. Den har ju suttit på i 15 år.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar